کاردانی حرفه ای گردشگری 
کاردانی حرفه ای هتلداری 
کاردانی مدیریت امور تشریفات
کاردانی حرفه ای ساخت طلا و جواهر با دست
کاردانی مرمت ساختمان 
کاردانی حرفه ای صنایع دستی - مصنوعات چوبی
کاردانی حرفه ای صنایع دستی- سفال و کاشی سنتی 
کارشناسی حرفه ای مدیریت گردشگری
کارشناسی حرفه ای مدیریت هتلداری 


مدیریت حرفه ای مدیریت امور تشریفات
امروزه برقراری روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها  نه تنها یک ضرورت بلکه یک ماموریت سیاسی است تا از این طریق گام بزرگی در جهت شناساندن فرهنگ و تمدن این مرز و بوم به سایر ملل برداشته شود و راههای تبادل ارتباطات سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی هموار گردد . برقراری روابط در قالب مراسم تابع یک سلسله تشریفات دیپلماتیک ، آداب و رسوم ویژه که با استفاده از سنن، عرف و عادات و قواعد معینی در طی زمان شکل گرفته و بصورت یک رسم بین المللی در آمده است .
قابلیت ها و توانمندیهای حرفه ای فارغ التحصیلان :
قبول مسئولیت و یا سرپرستی یکی از واحدهای بخش تشریفات، انجام وظیفه در بخش روابط عمومی و واحدهای مربوط به روابط بین المللی، عزیمت به کشورهای مختلف در معیت مقامات و مسئولین ایرانی ، انجام وظایف محوله به هنگام مراسم رسمی در داخل و خارج از کشور ، تهیه و ارائه گزارش از مراسم مختلف که در داخل یا خارج از کشور برگزار شده است .
مشاغل قابل احراز :
سرپرستی یکی از ادارات وابسته به روابط عمومی و یا تشریفات،  کاردان تشریفات ، کاردان تهیه گزارش های سفر و غیر
ه
سرفصل دروس: 
 http://curriculums.uast.ac.ir/mo/kd.mo.62.pdf

رشته طلا و جواهر(ساخت زیورآلات با دست) 
صنعت طلا و جواهر طی چند دهه اخیر تغییرات چشمگیری را در عرصه های بین المللی تجربه کرده است و امروزه به یکی از صنایع کاملا استراتژیک تبدیل شده است به طوری که به جایگاه خاصی در اقتصاد جهانی دست یافته است .
این صنعت در ایران از پیشینه تاریخی درخشانی برخوردار بوده و ایرانیان به لحاظ دارا بودن خلاقیت های هنری و استعداد های خدادادی همواره در قلمرو صنعت طلا و جواهر و تحولات آن تاثیر گذار بوده اند .
منظور از برنامه درسی دوره کاردانی حرفه ای رشته طلا و جواهر سازی تربیت نیروی انسانی کارامدی است که بتواند قسمتی از نیازهای هرم شغلی صنعت طلا و جواهر را  تامین نماید و کمبود محسوسی را که در این زمینه در کشور و استان یزد وجود دارد جبران کند .
قابلیت ها و توانمندی های حرفه ای فارغ التحصیلان
ساخت کلیه مصنوعات طلا و جواهر بر اساس مدلهای موجود و سفارشات دریافت شده ، برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و نظارت بر فعالیت های تولیدی در کارگاه های ساخت مصنوعات طلا و جواهر،  افزایش میزان بهره وری تولید و کاهش ضایعات ، بهبود راندمان و کاهش قیمت تمام شده ، امکان انطباق با تکنولوژی های پیشرفته و ماشین آلات مدرن و بهره گیری از آنها ، شناخت نکات ایمنی صنعتی و نظارت بر اجرای آنها در کارگاه های طلا و جواهر سازی ، شناخت نکات ایمنی صنعتی و نظارت بر اجرای آنها در کارگاه های طلا و جواهر سازی ، شناخت انواع فلزات قیمتی و عناصرآلیاژی ، پیاده کردن نقشه کار مدل های زیور آلات روی ورق فلزات قیمتی ، شناخت ابزار آلات کارگاهی و روش های استفاده صحیح از انها،  شناخت سبک های تولید انواع زیور آلات مانند : انگشتر ، گردنبند ، گوشواره ، دستبند ، آویز ، سنجاق سینه ، حلقه ، النگو ، دکمه سردست و غیره ، بهره گیری از کلیه تکنیک های دستی ساخت مصنوعات طلا و جواهر در ساخت زیور آلات،  کنترل کیفیت فرایندی در مراحل مختلف ساخت زیور آلات ، انجام تزئینات تکمیلی زیور آلات با استفاده از روش های گوارسه کاری.

سرفصل دروس: 
http://curriculums.uast.ac.ir/fa/kd.fa.38.pdf

کاردانی و کارشناسی مدیریت امور گردشگری 
گروه آموزشی مدیریت گردشگری مرکز از سال1394 اقدام به پذیرش دانشجو درمقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته نموده است. این رشته با توجه به جایگاه بالای صنعت گردشگری در کشور و پیش بینی در خصوص آینده این صنعت در اقتصاد کشور دارای اهمیت بالایی می باشد. فارغ التحصیلان این رشته دارای مهارتها و توانمندی هایی مختلف شامل مدیریت مراکز گردشگری، مدیریت آژانس های مسافرتی و کارشناس در حوزه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی . گردشگری خواهند بود.
زمینه های ایجاد شغل مرتبط:
کارشناس حوزه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
مدیر آژانس های مسافرتی
مدیر برگزاری تورهای گردشگری داخلی و خارجی

سرفصل دروس: 
http://curriculums.uast.ac.ir/fa/kd.fa.42.pdf
http://curriculums.uast.ac.ir/ksh.fa/ksh.fa.59.pdf

صنایع دستی (کاشی و سفال سنتی) 
با توجه به اینکه سفالگری و کاشیکاری در زمره مهمترین گونه هنرهای سنتی می باشند ضروری است تا به صورت علمی و تخصصی در شکل دانشگاهی آموزش داده شوند. لذا مرکز صنایع دستی استان تهران در این راستا اقدام به پذیرش دانشجو می نماید. این رشته دربرگیرنده آموزش طراحی و ساخت سفال به شیوه چرخ و دستی با تکنیک های مختلف و از سوی دیگر، آموزش ساخت انواع کاشی با لعاب های گوناگون را در بر می گیرد.
زمینه های ایجاد شغل مرتبط:
• سفالگر با چرخ
• طراح و سازنده آثار سفالی با تکنیک های مختلف چرخ و دستیمدیریت گردشگری
سرفصل دروس: 
http://curriculums.uast.ac.ir/fa/kd.fa.24.pdf

صنایع دستی (مصنوعات چوبی)
رشته صنایع دستی با گرایش مصنوعات چوبی یکی از اولین رشته هایی است که در مرکز علمی کاربردی صنایع دستی استان تهران راه اندازی شده است. این رشته تحصیلی دربرگیرنده هنرهای چوبی مانند منبت کاری، معرق کاری، مشبک کاری و ساخت پیکره های چوبی را در بر می گیرد و در عین حال تخصص های دیگری مانند آموزش فنون ساخت و تولید محصولات و مصنوعات چوبی که در زمره صنایع دستی شهرهای مختلف ایران می باشند را در بر می گیرد.

زمینه های ایجاد شغل مرتبط: معرق کار، منبت کار، مشبک کار روی چوب، مرمت گر آثار چوبی.
سرفصل دروس: 

http://curriculums.uast.ac.ir/fa/kd.fa.65.pdf

نگهداری و مرمت ساختمان(عمران)
این رشته بر پایه شناخت ویژگی ها و خصوصیات عناصر و اجزاء مهم ساختمانی و محدودیت های فنی آن ها و آشنایی با شرایط محیطی و اقلیمی صورت می گیرد که در نهایت موجب افزایش عمر مفید ساختمان و بهره وری بیشتر و بهتر از آن خواهد بود. گستره این آموزش در برگیرنده تمامی زمینه ها اعم از معماری، سازه و تاسیسات الکترونیکی و مکانیکی و تکنیک های مختلف برداشت و استفاده بهینه از نرم افزارهای مرتبط و قوانین و مقررات مربوطه خواهد بود.
قابلیت و توانمندی های فنی فارغ التحصیلان:
همکاری در تهیه دستورالعمل های اجرایی و کارگاهی، دستیاری در نظارت بر اجرا در کارگاههای ساختمانی، همکاری در برنامه ریزی عملیات اجرایی، برداشت ساختمان و آماده سازی نقشه جهت تعمیرات، همکاری با گروه های مرمت و نگهداری، همکاری در رسیدگی به صورت وضعیت پیمانکاران، همکاری در انجام آزمایش های مکانیک خاک، تعمیر، مرمت و نگهداری ساختمان.
سرفصل دروس: 

http://curriculums.uast.ac.ir/sa/kd.sa.02.pdf


کاردانی و کارشناسی حرفه ای هتلداری
نیاز امروز صنعت هتلداری کشور به نربیت نیروهای انسانی در سطوح مدیریتی است و نظام دانشگاهی مهارت محور کلید پاسخگویی به این نیاز است.
این دوره مشتمل بر سلسله دروسی است که امکان ارتقاء سطح دانش و مهارت نیروهای مورد نیاز صنعت را نه تنها تامین بلکه زمینه های اشتغال را بهینه سازی می کند. علوم مورد وصف در این دوره نیازهای مهارتی یک مدیر را نشانه گرفته و وظایف او را در قالب حرفه ای تشریح می سازد و این امکان فراهم می گردد تا در بخش عملیاتی آن را تجربه کند.
سرفصل دروس: 

http://curriculums.uast.ac.ir/fa/kd.fa.43.pdf
http://curriculums.uast.ac.ir/ksh.fa/ksh.fa.60.pdf